تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

مشهدالرضا (ع)؛ کربلایی دیگر در اربعین حسینی | آغاز مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی از میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم مطهر + ویدئو

  • کد خبر: ۱۸۲۴۰۷
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
مشهدالرضا (ع)؛ کربلایی دیگر در اربعین حسینی | آغاز مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی از میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم مطهر + ویدئو
امسال جامانده‌های اربعین دل‌هایشان را به خیابان‌های مشهد الرضا و پنجره فولاد و گنبد طلایی آقا امام رضا(ع)گره زده‌اند، دلدادگان حسین(ع) می دانند که پنجره فولاد و صحن و سرای رضوی تسکینی برای دلتنگی بین‌الحرمین و شش‌گوشه ضریح است.

به گزارش شهرآرانیوز،مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی، همزمان با سراسر کشور صبح چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ در مشهد آغاز شد.این مراسم در شهر مشهد از میدان ۱۵ خرداد مشهد به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) در حال برگزاری است.

در این مراسم که از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شده است و تا ساعت ۸ شب ادامه دارد بیش از ۱۰۰ موکب از مساجد و هیئت‌های مذهبی به جاماندگان اربعین خدمت رسانی می‌کنند. نماز ظهر و عصر و نماز مغرب و عشا امروز به صورت جماعت در خیابان امام رضا (ع) اقامه خواهد شد.

 حوالی همین روز‌های سال که می‌شود صدای پاهایشان بی‌وقفه شنیده می‌شود؛ محکم و مصمّم، بدون درد و خستگی، بی‌قراری دلهایشان را از قدم‌هایی که برمی‌دارند به راحتی می‌توان احساس کرد، این مسیر را هر کسی نمی‌تواند به مقصد برساند مگر اینکه عاشق و دلداده باشد، زائران پیاده را می‌گویم همان عاشقانی که دل داده‌اند به حریم یار.

اما در دیگر سو، عاشقانی هستند که شوق حضور در این مراسم را اگرچه با پای خود تجربه  نمی‌کنند، اما دلشان را به پیاده روی اربعین راهی می‌کنند آنانیکه با کوله‌هایی از دلتنگی دلهایشان کربلایی است، چشم در راه حسین دارند، اما جاماندگان اربعین اند.

عاشقانی که تن به فاصله‌ها ندادند و قلب کوچه و شهرشان را سنجاق زده‌اند به حیدریه، حله، طویریج، مسیب، عین التمر و همه هزار و ۴۵۲ ستونی که از نجف تا کربلا دل‌ها را می‌رساند تا حرم اباعبدالله، حالا امروز تنها دلخوشی شان، انتهای مسیری است که آن‌ها را به وصال یارمی رساند تا به نیابت از کربلا، به پابوس امام رضا در مشهد بیایند.

طبق سنت هر ساله، مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین از میدان ۱۵ خرداد در ساعت ۸ صبح آغاز شده است و ازهمان ساعات اولیه در روز اربعین، جمعیت انبوهی پس از قرائت زیارت اربعین به سمت حرم مطهر رضوی رهسپار می‌شوند.

بوی اسپند و قهوه درهم پیچیده تمام فضای خیابان امام رضا را پر کرده است، یک نوای آشنا در خیابان پیچیده است و صدای روضه‌ای که غم دلتنگی دوری از کربلا را دوچندان میکند.

کوچک و بزرگ نمیشناسد، هر کسی به طریقی در این روز خود را به خاندان عصمت و طهارت نزدیک میکند، یکی با قدمش و دیگری هر آنچه در توان دارد نذر اربعین میکند امسال ۱۱۰ موکب مردمی در طول خیابان امام رضا برپا شده است که هر موکب به یاد مواکب عراق، به زائران حرم امام رضا، خدمات ارائه میدهند.

به کنار یکی از مواکب می‌روم جوانانی از سر ذوق و شوق با نذر فرنی در حال خدمت رسانی هستند پای حرف دلهایشان که مینشینم، حرف دل تمامی آنها، دوری از کربلا و فراق زیارت سیدالشهدا و پیاده‌روی اربعین است.


احساس میکنم زیارتم قبول شده است

حسینی یکی ازاین جوانانی است که در موکب خدمت میکند میگوید: هر سال کربلا بودم امسال تمام کارهایم را انجام دادم و مهیای رفتن بودم، اما متاسفانه در دقیقه‌های آخر، نتوانستم برم و فقط اشک ریختم، امروز با خدمت کردن در این موکب بسیار آرام شدم احساس میکنم زیارتم قبول شده است و شاید قسمت من همین بوده است که به زائران امام رضا خدمت کنم.


دعوت نشدم، اما دلم کربلاست

کمی جلوتر می‌روم تا با افراد دیگر مصاحبه بگیرم در میان انبوه جمعیت، پیر مردی را دیدم با لباسی ساده و مشکی که با دو واکس مشکی و قهوه ای، گرد از کفش زائران پاک میکند.

از چهره‌اش نمایان بود که روحش برخلاف جسمش در بین‌الحرمین پر می‌زند به سمتش رفته تا با او گفتگو کنم، به‌محض شروع مصاحبه تا آمد چند کلمه صحبت کند بغضی گلویش را گرفت، آن مرد خود را خادم الحسین معرفی کرد و هر چه سعی کردم اسمش را بگوید نگفت.
وقتی از این پیرمرد در خصوص پیاده‌روی اربعین پرسیدم انگار غم دنیا روی دلش آواره شد و گفت: امسال دعوت نشدم، اما دلم کربلاست زیارت امام حسین (ع) سعادت می‌خواهد و تا آقا نطلبد، نمی‌توان در این مسیر گام برداشت..

مسیر راهپیمایی کم کم به حرم مطهر رضوی می‌رسد مشهد امروز حال و هوای دیگری دارد، گویی مشهد الرضا امروز کربلاست و این زائران پیاده، همان پیادگان مسیر مشایه اند و این مواکب همان خادم الحسینانی هستند که خاک پای زائران را سرمه چشم خود میکنند.

عاشق و دلداده و دلتنگ که باشی، در بین پنجره فولاد و گنبد طلای امام رضا (ع) خود را وسط بین‌الحرمین و زائران پیاده حسینی هم خواهی یافت اصلاعاشق که باشی دوری معنایی ندارد.

عشق را پایانی نیست.. به تو از دور سلام

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->